Марк Цукербърг: "Стартираме новинарнска емисия на Фейсбук"




PRESS BG - Иван Върбанов

Журналистиката играе решаваща роля в нашата демокрация. Когато новините дават изчерпателна информация и имат достоверни и авторитетни източници, те предоставят на хората надеждна и точна информация, на която те могат да се облегнат. Но, когато това не е така, то може информацията да причини вреди и да подведе много хора в техния живот и взимане на верни и важни решения.

Фейсбук стартира тестово пускане на Фейсбук новини – специално място за новини в социалната мрежа. Новините са изключителни важни, защото показват различни репортажи от най-различни сфери на живота. Важно е как ще бъде менажиран новинарският поток, за да даде национални и регионални акценти, според тяхната значимост.

ЦУКЕРБЪРГ СЕ СЪВЕТВА С ЖУРНАЛИСТИ И ИЗДАТЕЛИ

„Доколкото ние се стремихме да създадем място, където хората могат да намерят повече новини във Фейсбук, ние променихме нашия подход, като се постарахме да съберем информация от журналисти и издатели, преди да започнем разработката на нашия нов продук“, заяви Марк Цукербърг и призна, че идеята е била да бъде създаден новинарски продукт във Фейсбук след обстойни консултации с представители на медийния бранш. По думите на Цукербърг основният въпрос, поставен пред медийните издатели, е бил по посока на това какво те биха искали да видят в новините, как следва да бъдат представени историите и репортажите и какъв анализ може да бъде направен от всичко дотук, за да бъде успешен новинарския бизнес на социалната мрежа.

„Заедно с журналистите и издателите ние определихме ключовите функции, които ще ни помогнат да направим Фейсбук новините ценни“, заяви Марк Цукербърг. „Новините от деня са подбрани от група журналисти, за да бъдат актуални и да дават най-важните акценти от деня. Персонализацията е основата на новините, които вие четете, публикувате и търсите. Новините във Фейсбук са винаги свежи и интересни, независимо от какъв бранш са. Разделихме ги на бизнес, развлечение, здраве, наука и техника, а така също и спорт. Стремим се да бъдем в служба на хората, като се съветваме с редактори и издатели на новинарски медии. Искаме в цифровата епоха да се откроят нови формати на журналистика, в това число индивидуалната, независима журналистика. Точно от такава гледна точка ние ще продължаваме да разширяваме алгоритмическия хоризонт на търсенето и публикуването на интересни истории, които да стимулират общия новинарски поток във Фейсбук“, подчерта създателят на най-популярната социална мрежа в света днес.

ФЕЙСБУК НОВИНИТЕ ЩЕ ИМАТ СВОЯ РЕДАКЦИЯ

Марк разказа, че когато започва подготовката за създаването на новинарско съдържание е взето решението – селектирането на оригинални репортажи, които ще преминат през потока на Фейсбук новините да бъде менажирано от опитни журналисти, вместо машини и алгоритми. „Затова ние сега ще инвестираме в създаването на такъв екип, който ще курира и управлява рубриката „Днешните истории“ в новините на Фейсбук. Отборът ни ще има пълна редакционна независимост и ще избира статии на основата на общодостъпно ръководство и критерии, които вече са публикувани на страницата на новините на Фейсбук - facebook.com/news.”

КАКВО МОЖЕ ДА СЕ ВИДИ В НОВИНИТЕ НА ФЕЙСБУК?

В новините на Фейсбук ще бъдат представени широк спектър от съдържание в четири категории: общи, актуални, разнообразни и местни новини. „Ние запитахме повече от 100 000 човека във САЩ кои са темите, от които най-много се интересуват, и разбрахме, че ние недооценяваме много теми, които са по-интересни за аудиторията като здраве, развлечение, бизнес, спорт“, обобщава Цукеръбрг и допълва: „В новините строго ще се съблюдават професионалните критерии, като те ще са насочени към голяма аудитория. За нас е важно читателите да знаят кой е източникът, като гаранция за достоверността на информацията.“

НОВИНИТЕ ЩЕ ИДВАТ ОТ 6 000 ГРАДА В САЩ

Първите оригинални репортажи са от местни публикации в районите на Ню Йорк, Лос Анджелис, Чикаго, Далас, Филаделфия, Хюстън, Вашингтон, Маями, Атланта и Бостън. В близко време ще бъдат добавени новини от повече от 6 000 градове в САЩ. Новините във Фейсбук ще бъдат създадени, за да приближат хората до живота и виляят на реалността. „Надяваме се, че тази работа ще ни помогне да поддържаме добра журналистика и да укрепваме демокрацията“, заключава Марк Цукербърг.

Публикуване на коментар

0 Коментари